luni, 2 februarie 2009

so organic...

Ce inseamna Organic? de ce e mai bine sa mananci Organic? Orgheanic fud. Pungi organice. Smantana organica. Taietei organici. Marmelada organica. Stafide organice. Ficatei organici.
Traiesti mai mult? Te caci mai des? Nu mai faci cancer? Iti faci mai multi prieteni organici?

Saptamana trecuta, cum ma avantasem intr-o dieta experimentala pentru un proiect la care lucram, am zis sa ma dau pe organic. Ce s-a schimbat? Am inceput sa petrec mai mult timp citind etichete, calculand proteine, grasimi dintre care saturate, calorii si necesaruri zilnice.

Mai este si acest faretrade, care suna bine dar loveste adanc: 5% din costuri merg la taranu care a cules cireasa din pom. Ca sa sprijinim agricultura la mama ei acasa. De ce numai 5%? Si daca e faretrade e si organic? De ce, daca e organic, arata mai bine? Si de ce sa nu merg in piata sa-i dau taranului 100%? De ce vreti voi tot? Si de ce mi-a spus o colega, cand mi-am pus zahar in cafea ca sunt sinucigasa? Asta e mai organic? E mai sanatos? E mai nemuritor?

Cuvinte cheie: organic / faretrade / probiotic / healthy / not from concentrate / smoothies ... si la asta m-am oprit.
Vorba lui tata: Mai bine vultur o zi decat vrabie o viata.









3 comentarii:

Cristi Neagoe spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cristi Neagoe spunea...

şi eu am înnebunit cu organicu în state. ăia mai au nişte termeni cheie precum "whole food", deci "mâncare integrală" sau aşa ceva.

sună de parcă toate celelalte ar fi bombe chimice, dacă nu doar incomplete, ciunte, strâmbe.

şi adevărul e că într-o lună de mâncat obişnuit, ca omul, la new york (adică shopping din alimentara lor - supermarket d'agostino whatever) pui pe tine vreun kil în plus. când am ajuns la ny aveam 70 de kile. când am plecat, aveam aproape 80 şi mă simţeam foarte rău fizic. bine, nu era vorba numai de mâncare, nici io nu ştiam să mi-o pregătesc cum trebuie, plus orele de creat forme cu curul în scaun, lipsa de activitate fizică, stressul neuro-vegetativ etc.

mamă zici că sunt mihaela tatu. slăbeşte acum, întreabă-mă cum.

deci în state există supermarket WholeFoods unde nu găseşti DECÂT alimente "organice" şi ţi se returnează câţiva cenţi dacă vii cu punga de-acasă.

dar toate alimentele sunt mult mai scumpe. dublu, triplu.

americanul obişnuit ia ce-i mai ieftin. şi ce-i mai ieftin e de obicei modificat genetic să-şi schimbe ritmurile naturale, să crească mai repede, mai mare, de mai multe ori pe an, în toate anotimpurile.

în america, cine nu are bani e foarte gras.

diwushka spunea...

Da Organicu asta vinde, pe langa produsul care iti prelungestea viata cu o secunda, o mentalitate speciala: uita-te urat la oamenii care mananca chipsuri, comenteaza pe seama zaharului alb si tine-te departe de el. Am o colega din Islanda care aproape ma hartuieste.